c programming regarding arrays and minimum? -


build program reads user array n elements , finds element smallest value.then program finds number of elements have equal value minimum.the found element smallest value along number of elements have equal value minimum of array should displayed on screen..

i wrote code :

#include <stdio.h> int main() {   int n = 1, min = 0, count = 0;   int number[n];    printf("enter size of array want");   scanf("%i", &n);    int x;   (x = 0; x < n; x++) {     int num;     printf("\nenter integer");     scanf("%i", &num);      number[x] = num;     if (number[x] < min)       min = number[x];   }   int i;   (i = 0; < n; i++) {     if (min = number[i])       count++;    }   printf("%s%i", "\nthe smallest integer entered ", min);   printf("%s%i", "\nnumber of times entered integer: ", count);    return 0; } 

but problem when run this,and add integers,it doesnt find smallest value , how time repeated correctly!

where wrong?

you checking array element <0 in line:

if (number[x] < min/*as u specified min =0 before*/),... 

so minimum set 0 , there no replacement happening..

the full solution:

#include <stdio.h> int main() {   int n = 1, min = 0, count = 0;   int number[n];    printf("enter size of array want");   scanf("%i", &n);    int x,y;   (y = 0; y < n; y++)   {      printf("\nenter integer");      scanf("%i", &number[y]);   }    min=number[0];   (x = 0; x < n; x++) {      if (number[x] < min)       min = number[x];   }   int i;   (i = 0; < n; i++) {     if (min == number[i])       count++;    }   printf("%s%i", "\nthe smallest integer entered ", min);   printf("%s%i", "\nnumber of times entered integer: ", count);    return 0; } 

Comments

Popular posts from this blog

c# - Send Image in Json : 400 Bad request -

jquery - Fancybox - apply a function to several elements -

An easy way to program an Android keyboard layout app -